- دولت مکلف است به منظور تجلی و توسعه مفاهیم و نمادهای هویت اسلامی و ‌ایرانی، در ساختار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علمی و نیز تعامل اثربخش میان ایران ‌فرهنگی، تاریخی، جغرافیائی و زبانی با رویکرد توسعه پایدار:

بند الف

الف - طرح کاربرد نمادها و نشانه‌ ها و آثار هنری ایرانی و اسلامی، در معماری و ‌شهرسازی و سیمای شهری، نامگذاری اماکن و محصولات داخلی را طی سال اول برنامه‌ چهارم تهیه و در سالهای بعد اجرا نماید.

بند ب

ب - برای احداث موزه علوم و فناوری و پارکهای علمی عمومی، موزه‌ های کوچک ‌فرهنگی، ورزشی، تاریخی، صنعتی، دفاع مقدس و نمایشگاههای معرفی دستاوردهای‌ نوین صنعتی کشور زمینه ‌سازی نماید.

بند ج

ج - نسبت به تدوین و اجرای سیاستهای حمایتی از تولیدکنندگانی که محصولات ‌خود را متناسب با مزیتها و مؤلفه‌ های فرهنگی کشور تولید می ‌کنند، اقدام نماید.

بند ‌د

د - از ظرفیتها و مزیتهای فرهنگی در تسهیل و بهبود روابط و مناسبات بین ‌المللی‌ استفاده نماید.

بند ‌هـ

هـ - نسبت به سیاستگذاری، هماهنگی و حمایت از فعالیتهای فرهنگی خارج از ‌کشور و سیاستگذاری و برنامه‌ ریزی امور فرهنگی ایرانیان خارج از کشور، اقدامهای لازم را ‌معمول دارد.

بند ‌و

و - کلیه دستگاههای اجرائی و مجریان طرحهای تملک دارائی‌ های سرمایه ‌ای‌ مجازند تا یک درصد (1%) از اعتبارات احداث بناها و ساختمانهای خود را برای طراحی، ‌ساخت، نصب و نمایش آثار هنری متناسب با فرهنگ دینی و ملی و یادمانهای دفاع‌ مقدس در همان طرح صرف نمایند.