عنوان

آئین نامه ‌نحوه مصرف اعتبار (‌کمک) سازمان تبلیغات اسلامی منظور در ردیف 114006‌قانون بودجه 61
مصوب 1361,06,31با اصلاحات و الحاقات بعدی

مقدمه

هیئت وزیران در جلسه مورخ 1361/6/31 بنا به پیشنهاد شماره 4/417/83/437 مورخ 1361/2/11 وزارت ارشاد اسلامی و با توجه به اعلام نظرات وزارت ‌امور اقتصادی و دارائی و باستناد تبصره 62 قانون بودجه سال 1361، آئین‌نامه نحوه مصرف اعتبار (‌کمک) سازمان تبلیغات اسلامی منظور در ردیف 114006‌قانون مذکور را بشرح زیر تصویب نمودند.

- در تمام موارد این آئین‌نامه، منظور از سازمان، همان سازمان تبلیغات اسلامی است.

- سازمان میتواند از محل این اعتبار جهت پرداخت هزینه‌های پرسنلی و اداری و سایر هزینه‌های مربوط و نیز پرداخت به کلیه نهادها و موسسات غیر‌انتفاعی و اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از داخلی و خارجی که بمنظور بسط و اشاعه تبلیغات اسلامی بوجود آمده یا خواهند آمد بر اساس ضوابط و‌ مقررات مورد عمل سازمان اقدام نماید.

- وجوه لازم برای انجام هزینه‌های مذکور در حدود اعتبار تخصیص یافته ردیف (114006) قانون بودجه سال 1361 براساس درخواست وجه از طرف ‌سرپرست سازمان مذکور و یا مقام مجاز از طرف ایشان توسط خزانه بحساب مربوط که از طریق خزانه نزدیکی از شعب بانک ملی در تهران افتتاح می‌شود ‌واریز خواهد شد.
‌استفاده از حساب مذکور با امضاء سرپرست سازمان یا مقام مجاز از طرف ایشان و مسئول امور مالی انجام خواهد شد.

- سازمان میتواند برای پرداخت هزینه‌های خود به تعداد مورد نیاز حسابهای بانکی در مرکز و شهرستانها و یا خارج از کشور در هر یک از شعبات بانکها ‌افتتاح نماید.
‌تشخیص افتتاح حساب و یا بستن آنها در شعب مورد نظر و معرفی امضاءهای مجاز سازمان بر عهده سرپرست سازمان و در سایر واحدها و مناطق بعهده ‌سرپرستان واحدهای تابعه مربوط خواهد بود و برداشت از حسابهای بانکی فوق حداقل با دو امضاء مجاز صورت میگیرد.

- صدور مجوز خرج توسط سرپرست سازمان در مرکز و سرپرستان واحدهای تابعه در نقاط مختلف و یا مقامات مجاز از طرف ایشان صورت میگیرد.

ـ برای پرداخت هزینه‌های واحدهای تابعه در نقاط مختلف کشور و یا خارج از کشور سهمیه متناسب در هر ماه با تشخیص و تایید سرپرست سازمان به‌حساب بانکی واحدهای مزبور واریزمیشود و دراختیار سرپرست واحد مربوطه و مسئول مالی آن واحد قرارمیگیرد.

- اسناد هزینه‌های مربوط با امضای مشترک سرپرست سازمان یا مقام مجاز از طرف ایشان و مسئول امور مالی بهزینه قطعی منظور خواهد شد.

- مسئولین امور مالی واحدهای تابعه در مرکز و شهرستانها و یا خارج از کشور مکلفند اسناد مربوط به پرداخت هزینه‌های هر ماه را حداکثر تا پایان ماه ‌بعد تنظیم و به واحد امور مالی سازمان در مرکز ارسال دارند تا پس از رسیدگیهای لازم و تایید مقامات مجاز در مرکز به هزینه قطعی منظور شود.

تبصره 1

- اسناد تنظیمی واحدهای تابعه حداقل باید به امضای سرپرست واحد مربوطه رسیده باشد.

تبصره 2

- در مورد واحدهائی که بعلت بعد مسافت یا مسائلی به تشخیص مسئول امور مالی سازمان در مرکز امکان تنظیم و ارائه و ارسال اسناد در موعد فوق‌وجود نداشته باشد، مهلت مذکور حداکثر سه ماه خواهد بود.

- مدیر مالی سازمان و مسئولین امور مالی واحدهای تابعه در نقاط مختلف داخل یا خارج کشور و مسئولیت پرداخت هزینه‌ها، نگهداری حسابها - حفظ‌اسناد و مدارک مالی و وجوه و نقدینه‌ها و اوراق بهادار سازمان را نیز بعهده دارند.

- سال مالی سازمان از اول فروردینماه هر سال شروع و در پایان اسفند ماه همان سال خاتمه مییابد و امور مالی سازمان موظف است در پایان هر سال‌ نسبت به تنظیم گزارش هزینه‌های انجام شده از محل اعتبار موضوع این آئین‌نامه اقدام نموده و مراتب را باطلاع مقامات ذیصلاح برساند و وجوه استفاده نشده‌ از اعتبار مذکور را حداکثر تا پایان فروردینماه سال بعد به خزانه واریز نماید.

- باستناد تبصره 6 قانون بودجه سال 1361 سازمان موظف است گزارش عملکرد و هزینه‌های انجام شده از محل اعتبار مذکور را در پایان هر فصل (‌هر سه ماه یکبار) از طریق وزیر ارشاد اسلامی به سازمان برنامه و بودجه ارسال نماید تا اقدامات لازم جهت تقدیم به مجلس شورای اسلامی از طریق‌ نخست‌وزیری بعمل آید.

امضاء

نخست‌وزیر – میرحسین موسوی