عنوان

آیین نامه اجرایی قانون شمول قانون استخدام کشوری به کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی


مصوب 1375,12,22

فصل 1 : تبدیل وضع استخدامی

ـ آن عده از کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی ـ که در این آیین نامه « سازمان » نامیده می شود- که تا تاریخ 11/2/1375 به طور ثابت و تمام وقت در مقابل دستمزد به کار گمارده شده اند، با توجه به شغل مورد تصدی ، سابقه خدمت و تجارب، تحصیلات و براساس مفاد این آیین نامه تبدیل وضع می یابند.

تبصره

ـ کارکنان غیر رسمی سازمان (اعم از پیمانی ، قراردادی و روز مزد) که به فیض شهادت نایل آمده یا مفقودالاثر شده اند، در شمول قانون حالت اشتغال مستخدمان شهید، جانباز از کار افتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ـ مصوب 1372ـ و آیین نامه اجرایی آن هستند و در اجرای بخشنامه شماره 47650/41 مورخ 2/2/1375 سازمان امور اداری و استخدامی کشور، به رسمی تبدیل وضع می یابند.

ـ خدمت تمام وقت در سازمان ، در اجرای مقررات این قانون از لحاظ افزایش سنواتی و بازنشستگی و وظیفه در حکم خدمت دولتی محسوب و منظور می شود.

تبصره

ـ مؤسسات وابسته به سازمان تابع مقررات خاص خود هستند.

ـ کارکنان سازمان براساس پست مورد تصدی در تاریخ 11/2/1375 و ضوابط و مقررات طرح طبقه بندی مشاغل در گروه استحقاقی خود قرار می گیرند.

ـ میزان افزایش سنواتی کارکنان با توجه به سوابق تمام وقت آنان تا تاریخ 11/2/1375 سالانه سه درصد و پس از آن براساس نتایج ارزشیابی بین سه تا پنج درصد محاسبه و تعیین می شود.

ـ در صورتی که کارکنان سازمان پس از تبدیل وضع ، از حقوق و فوق العاده شغل آنان که قبل از تاریخ تبدیل وضع دریافت می کرده اند کمتر شود، مابه التفاوت تحت عنوان تفاوت تطبیق به آنان پرداخت می شود و هرگونه افزایش بعدی تا استهلاک کامل از تفاوت تطبیق حقوق کاسته می شود.

ـ گروه شغلی مشمولان این آیین نامه طبق مقررات و ضوابط طرح طبقه بندی مشاغل تعیین می شود. تبصره ـ کارکنان سازمان به هنگام تبدیل وضع از شرط حداکثر سن مقرر در بند «الف» ماده (14) قانون استخدام کشوری ، مشروط براینکه در هنگام استخدام در سازمان سن آنان از حداکثر یاد شده تجاوز نکرده باشد، معاف هستند.

ـ ملاک تشخیص سوابق خدمتی کارکنان در احتساب گروه، مدارک و احکام موجود در سازمان است .

ـ کارکنانی که از طرف مراجع صلاحیتدار تحت تعقیب قرار گرفته باشند، در صورت صدور قرار منع تعقیب یا صدور حکم برائت از مراجع مذکور، تبدیل وضع می یابند.

فصل 2 : چگونگی احتساب سوابق خدمتی مستخدمان سازمان

ـ کلیه سوابق خدمت قابل قبول مستخدمان سازمان که طبق مقررات این آیین نامه قابل احتساب تشخیص داده شده و مبنای افزایش سنواتی قرار گرفته است ، در صورت پرداخت کسور بازنشستگی از لحاظ بازنشستگی و وظیفه جزو خدمت آنان محسوب می شود.

ـ واریز کسور بازنشستگی مستخدمان سازمان از تاریخ تصویب قانون طبق قانون استخدام کشوری صورت می گیرد.

تبصره

ـ سازمان تأمین اجتماعی با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان بازنشستگی کشوری مکلف است ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این آیین نامه ، نسبت به انتقال کسور بازنشستگی و حق بیمه پرداختی مربوط به سوابق خدمتی افرادی که به رسمی تبدیل می شوند، اعم از سهم مستخدمان و کارفرما (سازمان تبلیغات اسلامی) به صندوق بازنشستگی کشوری اقدام کند.

ـ سازمان مکلف است از زمانی که حق بیمه سهم مستخدم و کارفرما را در مقابل پرداخت دستمزد یا حقوق کسر نکرده و وجوه مزبور را به صندوق تأمین اجتماعی واریز نکرده ، سهم مستخدم جزو بدهی مستخدم و سهم کارفرما را جزو بدهی سازمان منظور و به صندوق بازنشستگی کشوری واریز کند.

تبصره 1

تبصره ـ مبنای محاسبه کسور بازنشستگی سهم مستخدم و کارفرما، حقوقی است که برای مستخدم در تاریخ تبدیل وضع تعیین می شود.

تبصره 2

ـ سازمان و مستخدمان مشمول این ماده موظفند بدهی خود را در خصوص سهم کارفرما و کارمند ظرف پنج سال به اقساط مساوی به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت نمایند.

ـ سازمان مکلف است بدهی مستخدمانی که کسور بازنشستگی سوابق خدمت آنان را پرداخت نکرده است ظرف پنج سال به اقساط مساوی از حقوق و مزایای مستمر آنان کسر و به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت کند.

تبصره

ـ آن دسته از مستخدمان سازمان که بابت کسور بازنشستگی سوابق خدمت به صندوق بازنشستگی کشوری بدهی دارند، چنانچه قبل از پرداخت کل بدهی بازنشسته شوند، اقساط بدهی از حقوق بازنشستگی متعلقه کسر می شود ولی در برقراری حقوق وظیفه در صورتی که تمام یا قسمتی از بدهی خود را پرداخت نکرده باشند بدهی یا اقساط باقیمانده از تاریخ فوت یا از کار افتادگی بخشوده می شود و سازمان مسؤول پرداخت باقیمانده بدهی به صندوق بازنشستگی کشوری است .

امضاء

معاون اول رییس جمهور - حسن حبیبی