- بانکهای عامل ( به استثنای بانک ملی ایران و بانک کشاورزی برای طرحهای زیربنایی آب و خاک و طرحهای موضوع تبصره (3) ذیل ماده (5) که تابع ضوابط خاص در این آیین نامه خواهند بود) پس از بررسیهای لازم و تشخیص اینکه طرحهای پیشنهادی براساس ماده (5) این آیین نامه دارای توجیهات لازم از نظر فنی ، مالی و اقتصادی می باشد نظرات خود را حداکثر ظرف مدت سی (30) روز حسب مورد به سازمان برنامه و بودجه استان یا اداره کل تعاون (برای طرحهای تعاونی) و متقاضی اعلام خواهند نمود.
سازمان برنامه و بودجه استان یا اداره کل تعاون استان (فقط برای طرحهای تعاونی) موظفند طرحهای فوق را همراه با نظر بانک بلافاصله به اعضای کمیسیونی مرکب از نمایندگان ذی صلاح و مطلع استانداری ، بانک عامل ، سازمان برنامه و بودجه استان ، اداره کل امور اقتصادی و دارایی ، استان ، اداره کل تعاون استان ، دفتر امور مناطق محروم کشور نهاد ریاست جمهوری ، مدیر کل یا نماینده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که بدون حق رای در جلسات کمیسیون شرکت خواهد کرد -، و حسب مورد یک نفر به معرفی دستگاه ذی ربط (ادارات کل کار و امور اجتماعی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تربیت بدنی ، آموزش و پرورش ، بهداشت و درمان کشاورزی ، صنایع ، صنایع سنگین ، راه و ترابری ، معادن و فلزات ، جهاد سازندگی ، صدا و سیما ، سازمان تبلیغات اسلامی ، نماینده کمیسیون ویژه نقاط محروم استان) اعلا م و حداکثر یک هفته بعد در جلسه کمیسیون مطرح نمایند.
کمیسیون موظف است حداکثر ظرف مدت بیست (20) روز طرحهای مزبور را از نظر فنی ، مالی و اقتصادی به دقت مورد بررسی قرار دهد و در صورت تایید کامل طرح (با حداقل چهار رای مثبت) ، مراتب را در کمیته برنامه ریزی استان مطرح نماید و در صورت تصویب طرح در کمیته مذکور ،بانک عامل در مورد طرحهای با اعتبار کمتر از یک میلیارد (000/000/000/1) ریال قرار داد لازم را با متقاضی منعقد خواهد نمود.
طرحهای مصوب با اعتبار بیش از مبلغ فوق الذکر می باید قبلأ از طریق سازمان برنامه و بودجه استان جهت بررسی نهایی و ارائه به هیات وزیران به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود. درصورت عدم تایید طرح ، توسط بانک و کمیسیون موضوع این ماده طرح مزبور در کمیته برنامه ریزی استان قابل بررسی نخواهد بود.

تبصره 1

- ادارات کل تعاون در استانها موظفند ، عند اللزوم با همکاری سایر دستگاههای اجرایی نسبت به تهیه طرحهای مربوط به تعاونیهای ایثارگران اقدام نمایند و کلیه دستگاههای اجرایی ذی ربط در تهیه طرحها ، صدور موافقت اصولی و سایر مجوزها و سایر اقداماتی که برای ارائه و اجرای طرح لازم است ،همکاری خواهند نمود.

تبصره 2

- کمیته برنامه ریزی استان موظف است در تصویب طرحها ، آن دسته از طرحهایی را که کمترین ارز بری را دارا می باشند یا صرفه جویی ارزی ایجاد می کنند یا تولیدات وبازدهی آنها زیربنایی و اشتغال زا بوده یا به عنوان مواد اولیه مورد مصرف صنایع دیگر خواهند بود، در اولویت قراردهند.

تبصره 3

- سازمان برنامه و بودجه استانها موظفند در جلسات کمیته برنامه ریزی استان که به منظور بررسی طرحهای ارجاعی تشکیل می شود ، از نماینده بانک عامل در تمامی جلسات و سایر دستگاههای اجرایی ذی ربط (حسب مورد) دعوت به عمل آورند.

تبصره 4

- بانکهای عامل در صورت کمبود کارشناس ، می توانند از امکانات کارشناسی استان استفاده نمایند و سازمانها ، ادارات کل و نهادها و موسسات دولتی استان موظفند بر اساس درخواست بانک ، در بررسی طرحهای پیشنهادی همکاری لازم را معمول دارند.

تبصره 5

- طرحهای تهیه شده در زمینه های علمی، فرهنگی ، هنری و سیاحتی پس از تصویب در کمیسیون تخصصی حسب مورد با حضور نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یا نماینده سازمان تبلیغات اسلامی یا نماینده سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، از طرح در کمیته برنامه ریزی استانها معاف می باشند.

تبصره 6

- طرحهای تهیه شده در زمینه ها طراحی مهندسی و طراحی مونتاژ با تصویب کمیسیون تخصصی با حضور نماینده اداره کل صنایع سنگین استان ، از طرح در کمیته برنامه ریزی استان معاف می باشند.