- از تاریخ تصویب این قانون سازمان تبلیغات اسلامی که تحت نظر مقام معظم رهبری اداره می‌شود و از این پس در این قانون سازمان ‌نامیده می‌شود مشمول قانون استخدام کشوری و قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و اصلاحات بعد آنها و سایر مقررات مربوط به ‌مستخدمین رسمی مشمول قانون استخدام کشوری بوده و کارکنان دایمی و تمام وقت آن به مستخدم رسمی تبدیل وضع می‌یابند.

تبصره 1

- سوابق خدمت تمام وقت کارکنان یاد شده در سازمان در تاریخ تصویب این قانون، از لحاظ افزایش سنواتی، بازنشستگی و وظیفه با‌ پرداخت کسور بازنشستگی مربوط به سهم کارمند و کارفرما قابل احتساب است و سوابق مزبور از لحاظ تجربی بمنظور ارتقاء گروه در حکم سابقه ‌خدمت دولتی تلقی گردیده و بر اساس مقررات عمومی طرح طبقه‌بندی مشاغل و ضوابط مورد عمل ملاک محاسبه قرار می‌گیرد.

تبصره 2

- کسور بازنشستگی سهم کارفرما- سازمان - به صورت یکجا توسط دولت تأمین و در قوانین بودجه سنواتی کل کشور پیش بینی و به‌صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌شود. کسور بازنشستگی سهم کارمند نیز طبق مقررات محاسبه و هر ماه به صندوق یاد شده پرداخت می‌شود.

تبصره 3

- کارکنان سازمان به هنگام تبدیل وضع، از شرط حداکثر سن مقرر در بند «‌الف» ماده (14) قانون استخدام کشوری معاف هستند، مشروط ‌به اینکه هنگام استخدام در سازمان، سن آنان از حداکثر یاد شده تجاوز نکرده باشد.

تبصره 4

- سازمان مکلف است ظرف مدت سه ماه تشکیلات تفصیلی خود را با قید کلیه پستهای سازمانی تهیه نموده و پس از تایید سازمان امور ‌اداری و استخدامی کشور نسبت به اجرای مفاد این قانون اقدام نماید.

تبصره 5

- آیین‌نامه اجرایی این قانون مشتمل بر چگونگی تبدیل وضع کارکنان، چگونگی محاسبه کسور بازنشستگی سهم کارمند و کارفرما و ‌انتقال کسور بازنشستگی، بیمه و سایر موارد مربوط حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ تصویب این قانون بنا به پیشنهاد سازمان و تایید سازمان امور اداری و ‌استخدامی کشور به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

تبصره 6

- کلیه قوانین و مقررات مغایر با این قانون لغو می‌گردد.