- دولت موظف است به منظور زنده و نمایان نگهداشتن اندیشه دینی و سیاسی و‌ سیره عملی حضرت امام خمینی (ره) و برجسته کردن نقش آن به عنوان یک معیار اساسی ‌در تمام سیاستگذاریها و برنامه ‌ریزی ‌ها و تسری آن در مجموعه ارکان نظام، اقدامهای زیر را‌ انجام دهد:

بند ‌الف

الف - حمایت از انجام مطالعات بنیادی و کاربردی در عرصه فرهنگ‌ سازی، ‌پژوهشی، آموزشی و اطلاع ‌رسانی با تکیه بر علوم، فناوری و بهره‌ گیری مناسب از ظرفیت‌ دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی و حمایت از پایان نامه‌ های دوره‌ های تحصیلات تکمیلی‌ با موضوعات مربوط به امام (ره) و انقلاب اسلامی.

بند ب

ب - حمایت از تولید و نشر آثار ارزنده علمی، هنری و ادبی مربوط به حضرت امام ‌با همکاری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و تجهیز کتابخانه ‌های عمومی کشور ‌به آثار منتشر شده در این زمینه.

بند ج

ج - حمایت از تولید برنامه‌ های متنوع و متناسب در جهت تبیین و بزرگداشت سیره‌ و آرای حضرت امام (ره) و معرفی چهره جامع ایشان در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ‌ایران با همکاری مؤسسه مذکور در بند (ب(.

بند د

د - شناسائی، بازسازی، حفظ و نگهداری اماکن، میادین و خیابانهائی که مهمترین‌ وقایع انقلاب اسلامی را شاهد بوده و نیز بهره‌ گیری از مراکز فرهنگی، هنری و فضاهای ‌عمومی در جهت نشر و تبلیغ اندیشه و سیره عملی و بزرگداشت یاد امام (ره) توسط‌ شهرداریها.

بند هـ

هـ - تهیه برنامه‌ های مناسب برای ارتباط و همکاری اشخاص حقیقی و حقوقی ‌تأثیرگذار خارج از کشور در انجام امور مذکور در این ماده توسط سازمان فرهنگ و ‌ارتباطات اسلامی و وزارت امور خارجه با همکاری مؤسسه مذکور در بند (ب) صورت‌ می ‌گیرد.

بند ‌و

و - تهیه و اجرای برنامه‌ های سازنده توسط سازمان ملی جوانان با همکاری مؤسسه‌ مذکور در بند (ب) به منظور آشنائی و ارتباط نسل جوان با اندیشه و زندگی امام و آرمانهای ‌انقلاب اسلامی.

بند ‌ز

ز - دستگاههای فرهنگی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌ کنند و ‌شهرداریها و فرهنگسراها موظفند حداقل سه درصد (3%) از بودجه عملیات فرهنگی و ‌تبلیغی خود را جهت اجراء وظایف مذکور در این ماده اختصاص دهند.

بند ح

ح – آئین ‌نامه اجرائی این ماده توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و‌ سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی کشور تهیه و به ‌تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.