تبصره‌‌ 7 - به‌ منظور گسترش و ارتقای کیفیت و اثربخشی آموزش عالی و مهارت‌ آموزی، دولت موظف است نسبت به تحقق موارد زیر اقدام کند:

الحاقی 1

1 - اعضای هیأت علمی می ‌توانند با موافقت هیأت امنای همان دانشگاه نسبت به تشکیل مؤسسات و شرکتهای صد درصد (100 %) خصوصی دانش ‌بنیان اقدام و یا در این مؤسسات و شرکتها مشارکت کنند.
این مؤسسات و شرکتها برای انعقاد قرارداد پژوهشی مستقیم و یا غیرمستقیم با دستگاههای اجرائی، مشمول قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی و اصلاحات بعدی آن نیستند.

الحاقی 2

2 - به دولت اجازه داده می‌ شود به‌ منظور حمایت از دانشجویان دانشگاههای دولتی، آزاد اسلامی، علمی - کاربردی و پیام ‌نور و دانشگاههای فنی و حرفه‌ ای و مؤسسات آموزش ‌عالی غیردولتی که دارای مجوز از وزارتخانه‌ های علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌ باشند، تسهیلات اعتباری در اختیار صندوق رفاه دانشجویان و یا سایر نهادهای ذی ‌ربط برای پرداخت وام بلندمدت قرض‌ الحسنه به دانشجویان قرار دهد.

الحاقی 3

3 - وزارتخانه‌ های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلفند با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز آمار ایران، رشته ‌های تحصیلی خود را متناسب با بازار کار تعیین نمایند.

الحاقی 4

۴- دانشگاه پیام ‌نور مکلف است شصت‌ درصد (60 %) از درآمدهای حاصل از شهریه دانشجویان هر واحد را برای توسعه همان واحد و مابقی را برای توسعه و تجهیز واحدهای دانشگاهی در مناطق محروم اختصاص دهد.