عنوان

آئیننامه اجرائی بند الف تبصره 31 قانون بودجه سال 1363


مصوب 1363,07,25

مقدمه

هیئت وزیران در جلسه مورخ 25/7/1363 بنا به پیشنهاد شماره 618/8/2778/11 مورخ 26/3/1363 وزارت ارشاد اسلامی و نامه‌های شماره 677/62 ‌مورخ 16/3/1363 سازمان برنامه و بودجه و 24/1962/2575 مورخ 2/3/1363 وزارت امور اقتصادی و دارائی، آئیننامه اجرائی بند الف تبصره 31 قانون ‌بودجه سال 1363 در مورد نحوه مصرف اعتبار (‌کمک) سازمان تبلیغات اسلامی منظور در ردیف 114006 قسمت چهارم قانون مزبور را بشرح زیر تصویب‌نمودند:

- اعتبار موضوع این آئیننامه با رعایت قانون بودجه سال 1363 کل کشور و مفاد این آئیننامه و مقررات مورد عمل سازمان بر اساس موافقتنامه متبادله ‌با سازمان برنامه و بودجه قابل مصرف بوده و صرفاً از شمول قانون محاسبات عمومی مستثنی است.

- در تمام موارد این آئیننامه ، منظور از سازمان، همان سازمان تبلیغات اسلامی است.

- سازمان میتواند از محل این اعتبار جهت پرداخت هزینه‌های پرسنلی و اداری و سایر هزینه‌های مربوط و نیز پرداخت به کلیه نهادها و مؤسسات غیر‌انتفاعی و اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از داخلی و خارجی که بمنظور بسط و اشاعه تبلیغات اسلامی بوجود آمده یا خواهند آمد بر اساس ضوابط و‌مقررات مورد عمل سازمان اقدام نماید.

- وجوه لازم برای انجام هزینه‌های موضوع این آئیننامه، بتدریج و بر حسب نیاز در حدود اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبار ردیف 114006 قانون ‌بودجه سال 1363 بر اساس دستور سرپرست سازمان و درخواست وجه مدیر امور مالی سازمان که باید قبلا به وزارت امور اقتصادی و دارائی معرفی شده باشد‌ توسط خزانه به حساب بانکی سازمان که از طریق خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شده یا میشود واریز خواهد شد. برداشت از حساب‌مذکور با امضای مشترک سرپرست سازمان یا مقام مجاز از طرف ایشان و مدیر امور مالی سازمان مجاز میباشد.

- سازمان میتواند برای پرداخت هزینه‌های خود به تعداد مورد نیاز حسابهای بانکی در مرکز و شهرستانها و یا خارج از کشور در هر یک از شعب بانکها‌ افتتاح نماید. تشخیص افتتاح حساب و یا بستن آنها در شعب مورد نظر و معرفی امضاءهای مجاز بر عهده سرپرست سازمان و در سایر واحدها و مناطق بعهده‌ سرپرستان واحدهای تابعه مربوط و تأیید سرپرست سازمان در مرکز خواهد بود و برداشت از حسابهای بانکی فوق حداقل با دو امضاء مجاز که یکی از آنها ‌مسئول امور مالی مربوط خواهد بود مجاز است.

- مسئولیت تشخیص و تعهد و تسجیل و صدور حواله بعهده سرپرست سازمان و یا مقام مجاز از طرف ایشان میباشد.

- برای پرداخت هزینه‌های واحدهای تابعه در نقاط مختلف کشور و یا خارج از کشور سهمیه متناسب در هر ماه یکبار با تشخیص و تایید سرپرست سازمان ‌به حساب بانکی واحدهای مزبور واریز میشود و در اختیار سرپرست واحد مربوطه و مسئول مالی آن واحد قرار میگیرد. مدیر امور مالی سازمان موظف است‌به تشخیص سرپرست سازمان تنخواه‌گردان مناسبی که حداکثر از 50% اعتبار سهمی واحد مربوط تجاوز نکند به حساب بانکی واحدهای مزبور واریز نماید.‌ پرداختهای بعدی در قبال اسناد هزینه‌های انجام شده مجاز خواهد بود.

- اسناد هزینه‌های مربوط با امضای مشترک سرپرست سازمان یا مقام مجاز از طرف ایشان و مسئول امور مالی بهزینه قطعی منظور خواهد شد.

- مسئولین امور مالی واحدهای تابعه در مرکز و شهرستان‌ها و یا خارج از کشور اسناد هزینه‌های انجام شده هر ماه را پس از امضای خود و سرپرست واحد مربوط همراه با اصل مدارک و نماینده اسناد مربوط (‌فهرست خلاصه هزینه‌های انجام شده) جهت واریز تنخواه‌گردان و دریافت مجدد آن حداکثر تا پایان ‌ماه بعد به امور مالی سازمان در تهران ارسال دارند تا پس از انجام رسیدگیهای لازم و تأیید امضاء نماینده اسناد واصله از واحدهای ذیربط توسط سرپرست‌سازمان یا مقام مجاز از طرف ایشان و مدیر امور مالی سازمان به هزینه قطعی منظور گردد.

- مدیر امور مالی سازمان با حکم سرپرست سازمان منصوب میشود و مسئولیت درخواست وجه و پرداخت وجه هزینه‌ها و نگهداری حسابها و حفظ اسناد‌ و مدارک مالی و نقدینه‌ها و اوراق بهادار و نگهداری حساب اموال سازمان را بعهده دارد.

تبصره

- مسئول امور مالی واحدهای تابعه سازمان در نقاط مختلف داخل و خارج از کشور با حکم سرپرست سازمان یا مقام مجاز از طرف ایشان منصوب ‌میشود و عهده‌دار مسئولیت‌های مندرج در این ماده در مورد ابوابجمعی خود میباشد.

- امور مالی سازمان موظف است در پایان سال 1363 نسبت به تنظیم گزارش هزینه‌های انجام شده از محل اعتبار موضوع این آئیننامه اقدام نموده و‌مراتب را به اطلاع مقامات ذیصلاح برساند.

تبصره

- مانده موجود استفاده نشده اعتبار این آئیننامه باید حداکثر تا پایان فروردینماه سال 1364 به حساب خزانه واریز گردد.

- کلیه اسناد هزینه‌های انجام شده از محل اعتبار موضوع این آئیننامه باید متضمن مراتب و مدارک مندرج در بند (‌و) تبصره (54) قانون بودجه سال1363 کل کشور باشد.

- نصاب و نحوه انجام معاملات سازمان از محل اعتبار موضوع این آئیننامه تابع ضوابط مقرر در بند (‌د) تبصره 54 قانون بودجه سال 1363 میباشد.

- نحوه تنظیم و نگهداری حسابهای موضوع این آئیننامه تابع دستورالعمل موضوع بند (‌ز) تبصره (54) قانون بودجه سال 1363 کل کشور میباشد.

- کلیه اموال یا تأسیساتی که از محل اعتبار موضوع این آئیننامه خریداری و یا ایجاد میشود اموال دولتی محسوب میگردد.

- سازمان مکلف است از طریق حسابرسی داخلی و یا اعزام مأمور به واحدهای تابعه خود بر اجرای امور مالی سازمان مستمراً نظارت نماید.

- ایجاد هر نوع تعهد عملیاتی و پرسنلی از طریق اعتبار موضوع این آئیننامه برای سالهای بعد مجاز نخواهد بود.

– در اجرای تبصره (41) قانون بودجه سال 1363 کل کشور سازمان مکلف است هرسه ماه یکبار فهرست هزینه ها و عملیات سازمان را همراه با گزارش توجیهی جهت تقدیم به مجلس شورای اسلامی از طریق وزارت ارشاد اسلامی به نخست وزیری ارسال دارند.

امضاء

نخست‌وزیر - میرحسین موسوی